Health & Fitness Copywriters

Dynamische content voor ondernemers in fitness en gezondheid – wij maken van jouw website een echte klantenmagneet

Health a fitness copywriters

Content is king! Je hebt het vast ook wel al gehoord. Termen als content marketing of digital marketing klinken jou misschien bekend in de oren, maar weet je ook hoe je dit voor jouw onderneming kan toepassen?

Laat ons de dingen niet verbloemen: jij wil uiteindelijk maar één ding: meer klanten, liefst zo veel mogelijk. Hoe zorg je ervoor dat mensen voor jou kiezen, en niet voor je collega om de hoek? Omdat jij hen precies dát vertelt wat bij hen de juiste snaar raakt. Omdat jij ze laat voelen dat je begrijpt waar zij mee worstelen en dat jij precies weet hoe je hun probleem oplost. Hoe? Door hen iets te bieden waar ze bijna geen nee tegen kunnen zeggen.

Wil jij ook resultaten? Maak het mensen makkelijk om jou online te vinden, zorg regelmatig voor goede content via je website of social media kanalen en verhoog je “Know, Like en Trust”-factor. Wij kunnen jou daarbij helpen.

Waarom met een professionele tekstschrijver werken?

Waarom met een copywriter werken?

Ondernemers met een klein budget kiezen er vaak voor om hun teksten zelf te schrijven. Ze spenderen massa’s tijd om mooie teksten te schrijven maar helaas stellen ze maanden later vast dat niemand hun teksten leest. Content schrijven is veel meer dan mooie teksten op een website of blog zetten. Opdat je teksten zouden gevonden en gelezen worden moet je the tools of the trade kennen, anders is al je moeite voor niks geweest. Een professionele tekstschrijver begrijpt hoe SEO (Search Engine Optimization) werkt zodat jouw teksten in de Google zoekresultaten verschijnen.

Daarnaast is kennis van de basisprincipes van psychologie en marketing essentieel voor een goede copywriter.

Focus daarom jouw inspanningen op wat je wél goed kan en delegeer waar je niet goed in bent!

Copywriting vs Content writing

Deze termen worden soms door elkaar gebruikt maar er is een belangrijk verschil:

Copywriting heeft vooral de bedoeling om de lezer te overhalen tot een bepaalde actie. Dit kan gaan van doorklikken naar iets anders, je in te schrijven op een nieuwsbrief of om een afspraak te boeken. Bij copywriting moet het resultaat onmiddellijk zijn. Voorbeelden van copywriting zijn advertenties, sales letters, landingspagina’s …

Content writing heeft als doel de lezer te informeren of te entertainen. Door content writing werk je aan een connectie met je doelpubliek. Voorbeelden van content writing zijn blogposts, whitepapers, maar dit kunnen ook social media posts zijn. Het resultaat van content writing moet je op langere termijn bekijken.

Voor een complete marketing strategie heb je beide nodig. Een goede copywriter kan jou daar zeker bij helpen.

Een copywriter is een investering die rendeert

Denk jij misschien: een copywriter is te duur? Bedenk dan dit…

Ten eerste: goede content of copy schrijf je niet zomaar uit de losse pols. Hier gaat een degelijke research aan vooraf: denk aan strategie bepalen, zoekwoordenonderzoek, concurrentie bekijken, het product of dienst goed begrijpen. Dan pas kan je aan schrijven beginnen denken. Een tekstschrijver met ervaring in jouw sector heeft minder tijd nodig voor research en kan sneller aan het échte werk beginnen. Time is money!

Ten tweede: een professionele tekstschrijver kost inderdaad geld maar ook jouw tijd kost geld. Tijd die jij beter spendeert aan de zaken waar jij goed in bent. Waar rendeert jouw tijd beter? Uren gespendeerd aan dingen waar je goed in bent of uren verloren aan je content marketing die niet rendeert omdat het jouw specialiteit niet is?

Eén goede campagne kan de kost al terugverdienen!

Copywriting voor health & fitness

Wij richten ons vooral tot ondernemers actief in health en fitness zoals fitnesscentra, personal trainers, diëtisten of voedingsconsulenten… Een goede tekstschrijver weet wat leeft in jouw industrie en kent het vakjargon. Daarom kunnen wij jou ondersteunen op de best mogelijke manier. Door onze ervaring in deze sector is onze inwerk- en researchtijd korter. Hierdoor kunnen wij sneller inspelen op gevraagde opdrachten.

Opnieuw… tijd is geld!

Onze specialiteit? E-mail marketing

Wij focussen het liefst op e-mailmarketing in samenwerking met jouw website en blog – de juiste content om bezoekers om te zetten in betalende klanten.

– wie is jouw doelgroep?
– hoe schrijf je de juiste content om lezers naar jouw website te trekken?
– welke content moet je schrijven?
– welke lead magnet moet je aanbieden?
– welke mails moet je versturen en hoe vaak?

Wil jij hulp bij het opzetten van deze structuur of wil je het hele schrijfproces aan ons overlaten? Kan allebei.

.

Virtueel assistent

Heb jij een opdracht in gedachten? Aarzel niet om ons te contacteren. Wij bekijken graag hoe wij jou kunnen helpen.